Prima pagină » Activitati » Programul Național ,,Citește-mi 100 de povești”

Programul Național ,,Citește-mi 100 de povești”

Ca să poată visa, copiii au nevoie de povești și adulți care să le citească zilnic. Psihologii spun că prima legătură a copilului cu poveștile trebuie să înceapă de când aceștia se află în burta mamei, deoarece asta e modalitatea prin care viitorul copilaș se obișnuiește cu vocea părinților săi. Poate că acesta este și cel mai mare beneficiu al cititului cu voce tare: crearea unei legături între carte și lucrurile pe care copilul le iubește cel mai mult – vocea, îmbrățișarea părintelui.

Cititul nu e doar un mod în care petrecem timp calitativ cu copiii sau o metodă prin care cei mici își petrec timpul și se distrează.

Cititul e la fel de important pentru dezvoltarea unui copil precum jocul! De fapt, cititul are un rol fundamental în dezvoltarea emoțională și intelectuală și în deprinderea abilităților de comunicare și interacțiune ale acestuia, îmbogățindu-i cunoștințele despre lumea care îl înconjoară. Pe lângă faptul că îi dezvăluie lumea în care trăim și îl familiarizează cu noi cuvinte, cititul încurajează creativitatea, imaginația și descoperirea unor soluții pentru rezolvarea diferitelor situații.

În grădiniță, copiii descoperă lumea prin intermediul cărților. Acestea sunt ferestre spre lumini nebănuite și oglinzi către noi înșine. Citindu-i-se copilului în primii cinci ani de viață, va fi mai bine pregătit pentru școală și pentru viață.

Grădinița este locul în care preșcolarul are primele experiențe în domeniul cititului și scrisului prin contactul cu poezia, cu lectura poveștilor, cu cartea. Cărțile la care au acces copiii conțin imagini sugestive, deoarece imaginile sunt foarte importante la vârsta preșcolară, ele reprezentând acte pline de semnificație. Un desen devine astfel un simbol care evocă un obiect, o imagine, o idee sau un sentiment care îl face pe copil să acționeze instinctiv.

În luna noiembrie 2021, Grădinița cu program normal, Udești a fost înscrisă în Programul național de stimulare a lecturii în grădiniță și în familie ,,Citește-mi 100 de povești” inițiat de Asociația Ovidiu RO. Proiectul reprezintă o încercare de a repune în drepturi cartea și biblioteca, de a le aduce în atenția copiilor și a părinților, de a contribui la redescoperirea lecturii de plăcere, de relaxare, un izvor de cunoaștere fără egal.

În cadrul proiectului, cadrele didactice au avut prilejul de a participa la diverse cursuri de formare și de a desfășura ulterior, cu copiii, activități de lectură cu voce tare, diferite jocuri-exercițiu cu scopul dezvoltării vorbirii, a auzului fonematic, a capacității copiilor de a gândi logic, de a face legătura între cauză și efect, educarea simțului estetic dar și cultivarea imaginației și a flexibilității gândirii copiilor.

 

La grădiniță, lectura a devenit mai atrăgătoare prin amenajarea unor ,,Insule de lectură” în sălile de grupă, loc în care copiii descifrează tainele cărților și ale universului. Aici se află mai multe cărți cu ilustrații, permițându-le copiilor să intre în contact cu acestea atunci când simt nevoia.

Unitatea noastră școlară a primit certificat de ,,Grădiniță bibliotecă” în cadrul programului, prin participarea activă a cadrelor didactice: prof. Cimpoieș C., prof. Petraru D., prof. Țan M., prof. Teleagă D. și prof. Murășan D.